lördag 22 mars 2014

It's all about L'oreal Paris Infallible Stay Fresh 24 Hour Foundation "fail"

Hej på er!
Fashion satruday här! Något nytt jag kom på precis för stunden. Det mest tjejiga med mig är att jag älskar allt som har med smink och hudvård att göra, så varför inte recensera sakerna jag provar? Precis som 5679 andra personer gör? Perfekt! 


Jag har testat den nya L’Oréal infallible stay fresh foundation 24H. Principen med denna typ av long-lasting foundation är att de ofta innehåller en massa puder för att absorbera det glansiga som kommer under dagen. Detta tenderar tyvärr till att man ser ut som en efterbliven Oompa Loompa från Willy Wonkas fabrik. 


De lovar att den ska hålla i 24 timmar, vilket är lite svårt att se då jag ofta inte bär en foundation i 24 timmar. Problemet är att denna foundation brister redan efter 3-4 timmar då jag som har en fet/oljig hy blir väldigt glansig trotts allt förbannat puder i den. Jag testade nyansen Golden beige 140 som var totalt fel! Jag blev orange i hela ansiktet! 

Jag har läst en del olika recensioner om denna produkten. En del tycker att den är lätt att arbeta med. Där håller jag inte med. Jag anser att den är väldigt krämig i konsistensen och ganska svår att få ut på ett snyggt sätt.   

1. När man applicerar den så upplever jag att den är väldigt "kakig" så man känner sig rejält sminkad. Så om ni letar efter foundation som inte känns speciellt täckande eller tung så är denna inget för er! 

2. Har du lätt rodnad runt näsan (som många har) så kommer det också fram väldigt snabbt. Man vill gärna bättra på med lite puder eller liknande. det som händer är tyvärr att man blir ännu mer kakig utav detta. Så nej den täcker inte rodnader speciellt bra. 

3. Jag får känslan av att den inte riktigt "går in" i huden utan ligger mest utan på.

4. Den finns enbart i 8 nyanser. Detta gör det väldigt svårt att hitta rätt färg och man bör köpa två som man kan blanda för att få rätt ton. 

5. Ett plus wow! Är att trotts att den är tung och täckande så är den ganska skön på. Jag upplevde inte att den var obekväm på något sätt.

6. Om man har lite sämre hy som jag så tycker jag att man kan behöva arbeta med den i två lager för att den verkligen ska täcka. Tänk på att arbeta i väldigt tunna lager. Jag tror att det står på burken att den är medium täckande och att man inte ska få känslan av "kakighet". 

7. De är extrem gula i tonen. Alla...

Nu har jag total sågat denna foundation och de finns självklart andra där ute som älskar denna! Men jag hade inte rekommenderat den till en personer som vill ha ett naturligt resultat. Jag blev även besviken på den då jag trodde att den skulle klara mycket mer! Jag hade hoppat på ett mer naturlig slutresultat, inte så kakig, bättre nyanser och att den skulle hålla bättre. 


Ca pris är 169:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar